Prostownik do akumulatora bezobsługowego

Najlepiej, gdy akumulator jest zawsze naładowany. Niestety często prędzej czy później bateria zaczyna być niedoładowana. Powodem może być zużycie samego akumulatora, jak i też wady innych elementów auta, które biorą udział w ładowaniu. Permanentnie niedoładowany akumulator to prosta droga do tego, by bateria została na dobre uszkodzona. Dlatego też pamiętaj, by regularnie kontrolować poziom naładowania akumulatora i – jeśli zajdzie taka potrzeba – naładować urządzenie z zewnątrz przy pomocy prostownika. Akumulator może być niedoładowany m.in. wtedy, gdy jeździsz autem tylko na krótkich odcinkach.

krew.poradnikpacjenta.net.pl

Wtedy alternator ma za mało czasu, by uzupełnić energię zużytą na rozruch samochodu. Ładowanie akumulatora nie jest trudnym zadaniem, choć wielu kierowców napotyka na problem, gdy okazuje się, że mają tzw. akumulator bezobsługowy, czyli taki, w którym nie ma odkręcanych korków. Tego rodzaju sprzęt również można naładować za pomocą prostownika, choć najlepiej, gdy jest to specjalny prostownik nie przekraczający napięcia 14,4 V. Jeśli napięcie jest większe, może się zdarzyć, że elektrolit zaczyna się gazować. Po pierwsze, szkoda substancji i żywotności akumulatora. A po drugie, możesz w ten sposób łatwo doprowadzić do wybuchu, bo jest to substancja łatwopalna. Trzeba też dodać, że o takich zalecenia najlepiej pamiętać, gdy musisz często ładować akumulator.

Jeśli masz zamiar przeprowadzić tylko pojedyncze ładowanie, nie trzeba się tak bardzo przejmować napięciem.

http://katalizatory-lubuskie.pl/gorzow-wielkopolski.html Wtryskiwacze Bosch CR OPEL