Obudowa akumulatora

Akumulator samochodowy składa się z kilu podstawowych elementów. Warto poznać jego budowę, aby orientować się, co tak naprawdę odpowiada za jego sprawne działanie. Obudowa to tylko jedna z części składowych urządzenia. Oprócz obudowy akumulatora, możemy wyróżnić również ogniwo, kratkę, separator oraz płytę dodatnią i ujemną. Nie zapominajmy również o elektrolicie. Obudowa akumulatora to blok, który umożliwia zasłonięcie zestawów płytowych.

http://katalizatory-dolnoslaskie.pl/jawor.html

Taką obudowę wykonuje się z tworzywa odpornego na działanie kwasów. Jest to najczęściej taki materiał jak ebonit lub polipropylen. Pod obudową akumulatora kryją się pozostałe części. Jest to ogniwo, czyli zestaw połączonych płyt ujemnych lub dodatnich. Płyty te są oddzielone separatorami. Płyty ujemne tworzą oddzielne ogniwa niż płyty ujemne.

Pogrupowane płyty wytwarzają określone napięcie. Aby uniknąć zwarcia stosuje się separatory. Separator o porowatej powierzchni zapobiega zetknięciu się płyty ujemnej z dodatnią. Z kolei kratka pełni funkcję szkieletu i przewodnika prądu elektrycznego. Nowoczesne kratki są wyjątkowo cienkie. Jeśli chodzi o same płyty, to po naładowaniu przyjmują one określoną barwę.

Dodatnia płyta przyjmuje kolor brązowy, a ujemna szary. Wszystkie płyty zanurzone są w elektrolicie. To roztwór kwasu siarkowego. Elektrolit jest niezbędny do przewodzenia prądu pomiędzy płytami. Nowoczesnym rozwiązaniem stosowanym w akumulatorach są pirotechniczne klemy. Taki przewód rozłącza obwód elektryczny pojazdu w razie kolizji i uruchomienia poduszek powietrznych lub napinacza pasów bezpieczeństwa.

maszyny merlo części http://katalizatory-swietokrzyskie.pl/starachowice.html